Dijital medya ile yolda olmak…
Sosyal medyanın son günlerde olumsuz etkisi üzerinden epey haberler yapıldı. Her şeyin olduğu gibi dijital medyanında artıları ve eksileri var. Size bu yazımda olumlu yönlerinden bahsetmek istiyorum.
Gelişmemiz için büyük katkı sağlıyor.
Görmüş olduğumuz birçok içerik ya da takip ettiğimiz sayfalar bizi geliştiriyor hatta bir okul gibi eğitim verip farkındalık sağlıyor. Bilgiye kolay ulaşıyoruz bu sayede kendimizi geliştirmemiz çok mümkün. İzlediğimiz videolar, görmüş olduğumuz fotoğraflar biz de bir etki bırakıyor hatta kendimizi başkasıyla karşılaştırarak onun gibi olma isteği oluşturuyor bu da konfor alanımızdan çıkıp kendimizi geliştirmemizi sağlıyor. Bazen onun gibi zayıf, güzel, çalışkan, hırslı olmak istiyoruz yani biz kendimizi kıyaslarken her zaman bizden daha iyi olanları göz önüne alıyoruz. Bu sayede rol model aldığımız kişinin yolculuğuna çıkarız bu bazen bizi depresif yapsa da kendimizi zorlayarak gelişmemize ve kendimizi daha iyi hissetmemize vesile oluyor.
Büyük, küçük herkesi eşit kılıyor.
Bir marka danışmanı olarak bu durumdan oldukça mutluyum. Çünkü şu an bu konuda hiçbir firma yöneticisi bahane bulamıyor. “Biz büyümek, markalaşmak istiyoruz ama kendimizi gösteremiyoruz, ürün ve hizmetlerimizin kalitesini kimse bilmiyor” gibi söylemlerle kendi başarılarına engel olamıyor gerçi itiraf etmeliyim ki kişi konfor alanından çıkmak istemiyorsa artık ben de ona bir şeyler için inandırmaya çalışmıyorum çünkü bu olumsuz enerji benimde motivasyonumu bozuyor. Bir ürün ya da hizmeti markalaştırmadan önce kalitesine, değer oranına ve başındaki yöneticinin hayallerine bakıyorum ve tüm bunlar beni ikna etmesi gerekiyor. Bu aşamadan sonra doğru adımlar atarak sabırla çalışarak tüm hedeflerimize ulaşıp başarılarımızla mutlu olmak kalıyor geriye. Bunu birçok markada deneyimledim, keyfini tarif etmeye hiçbir maddi değer yeterli olamaz.
Dijital bir AVM ve dükkan.
Kurumsal sayfanıza hiç böyle bir gözle bakmış mıydınız? Düşünün şehrin en güzel yerinde binlerce insanın aynı anda girip çıktığı üstelik bunu 7/24 zamandan ve mekandan bağımsız yapılan bir AVM’nin içinde istediğiniz büyüklükte ve sınırsızca ürün ve hizmet sergileyebileceğiniz mağazanız var. Şimdi de sayfa akışınızın bir vitrin olduğunu düşünün. Tüketicinize göstermek istediğiniz tüm ürün ve hizmetler orada yer alıyor. Fotoğraf, video ve bilgi içerikleriyle hatta şu an yepyeni bir teknoloji olan AR Teknolojisi sayesinde ürünleri tüketiciniz deneyimleyip, ikna olup almaya karar veriyor. Bence kurumsal hesaplarınız aynı zamanda tarafsız, ikna edici iyi bir pazarlamacıdır.
Dahası dijital medya sayesinde;
Bütün veriler dijital arşiv olarak kalıcı hale geliyor.
Yazıyor yazıyor diye bağırmasa da anında milyonlara ulaşan bir duyuru sistemi.
Para kazanma alanı.
Kullanımı herkes tarafından erişilebilecek kadar ucuz.
Herkesin bir günlüğüne bile olsa meşhur olabileceği bir alan.
Duygu ve davranışlarımızı etkileyen hatta yöneten bir mecra.
Kullanıcı hareketleri ölçülerek verisel bir çıktı haline getirilebiliyor.