İletişimin günümüz şartlarına uyum sağlanarak devam ettirilmesi son derece önemlidir. Yani tüketiciye hem iyi günde hem kötü günde yanında olduğumuzu göstermeliyiz. Böyle dönemlerde susan ve ortadan kaybolan markalar süreç bittiğinde kaybetmeye mahkumdur. Motivasyonu yüksek, kendine ve geleceğe güvenen bir marka imajı oluşturmak müşterinin gözünde markanın güvenirliğini artıracaktır.
Bağlantı koparılmamalı
Hiçbir şey yapmadan oturmak ve bir şeylerin düzelmesini beklemek büyük bir risk olabilir, bıraktığımız yerden devam edemeyebiliriz. Bunun için aksiyonlar alarak görünürlüğümüzü sürdürebiliriz. Nasıl mı?
Faaliyetlerinizi internet yoluyla mümkün olduğu kadar çok kişiye duyurarak sanal dünyada kendinize yer edinebilirsiniz.
Kurumsal bir web sayfanız olmalı; ben web sayfalarını dijital ofislere benzetiyorum. Nasıl ki ofis ziyaretlerimizde markalar ve yöneticileri hakkında fikir sahibi oluyorsak; masasının büyüklüğü, odanızın konforu hatta duvarının boyası… Tüm bunlar nasıl bize bilgi veriyorsa, web siteniz de (dijital ofis) sizin hakkınızda bir yargı oluşturacaktır. Üstelik bunu 7/24 yapacaktır. Yani atalarımızın da dediği gibi “aslan yattığı yerden belli olur.”
Dijital bir ofisiniz olduğuna göre artık onu tanıtmaya devam edebilirsiniz. Çok ziyaret edilen web sitelerine reklam verebilirsiniz. Unutmayın ki; ne kadar çok yerde tanıtımınızı yaparsanız o kadar çok kişinin sizi görmesini ve bilmesini sağlarsınız.
E-posta Pazarlaması;
Bu tekniği ısrarla öneriyorum! Şöyle düşünün oturduğunuz yerden aynı anda binlerce kapının zilini çalıyorsunuz. Faaliyetleriniz ve markanız hakkında bilgi veriyorsunuz ve detaylı bilgi içinde dijital ofisleriniz olan web sitelerine yönlendiriyorsunuz. Çok basit değil mi? Düşük maliyetle kendi hedeflediğiniz özelliklere sahip tüketicilere bu şekilde ulaşmanız mümkün. En önemli nokta ise; kaliteli ve kurumsal kimliğinize uygun bir içerik oluşturmaktır.
Sosyal medyada pazarlama;
Sosyal medya platformlarında müşterileriniz ile doğrudan iletişim kurabilir, ürünlerinizi sergileyebilir, bilgilendirebilir, kampanyalarınızı duyurabilir ve hatta ikili ilişkiler kurabilirsiniz. Özellikle küçük işletmeler için sürdürülebilirlik ve büyümenin en iyi yolu, müşterilere ulaşmaktan geçer. Bu bağlamda internet, firmalara sayısız iş kapısı açmakta ve aynı zamanda küçük işletmelerin dev holdinglerle benzer şartlarda rekabet etmelerini sağlamaktadır.
İnternette sesinizi duyurmak için en önemli faktör firmanızın büyüklüğü değil; yaratıcılığınız ve hedef kitlenize yaşattığınız deneyimdir.
Çiğdem Dedeoğlu
Kurucu Başkan / Yaratıcı Yönetmen